Zwangerschap
Als je zwanger bent, verandert er veel in je lichaam. Je kan lichamelijk of emtioneel uit balans raken. Acupunctuur kan ingezet worden om klachten te laten verminderen/ verdwijnen. Het werkt doeltreffend en is een goed alternatief voor medicijnen. Acupunctuur is veilig voor de baby en kan zowel preventief als curatief ingezet worden.

Zwangerschapsklachten die goed verholpen kunnen worden:
– dreigende miskraam
– buikpijn / harde buiken
– bekkenpijn / bandenpijn
– blaasontsteking
– emoties / stuiterende hormonen
– hoge bloeddruk
– misselijkheid / ochtenmisselijkheid / braken
– maagklachten / maagzuur
– hoofpijn / migraine
– stress
– slapeloosheid
– vermoeidheid
– zwangerschapsjeuk
– vocht vasthouden
– stuitligging (vanaf week 33)
– pre-birth acupunctuur (voorbereiding op de bevalling, week 36)
– overtijdsbehandeling (week 40)

Miskraam preventie
Acupunctuur neemt stress weg en kan soms net dat verschil maken tussen wel/geen miskraam. Bij eerdere miskramen is het van belang om voor de volgende zwangerschap goed aan te sterken en de situatie in de onderbuik zo optimaal mogelijk te maken. Acupunctuur tijdens de eerste weken van de zwangerschap zorgt ervoor dat je meer in balans blijft en zo mogelijk een succesvolle zwangerschap krijgt.

Stuitligging
Vrouwen met baby in stuitligging kunnen in 33-36 week een acupunctuur- en moxabehandeling krijgen. Je verdubbelt zo de kans dat je kindje op tijd spontaan zijn/haar draai maakt (zonder gebruik van uitwendige versie). Na instructie krijg je een moxa-stick mee en kan je zelf de moxabehandeling thuis dagelijks voortzetten. Het is beter om zo vroeg mogelijk een afspraak te maken zodat je in je 33e week kan beginnen.